Invisible Hit Counter
ورجاوند
سال 1389
سال تبلور آزادیخواهان ایرانی
سال سقوط ولایت مطلقه فقیه
Wednesday, October 06, 2010
ا.ن دزدی

داستان از اینجا شروع میشود که:

اصفهان قدیم بدلیل داشتن رودخانه های فراوان منشعب از زاینده رود که از اغلب محلات شهر میگذشت و به آن (مادی) میگفتند ، سطح آب خیلی بالائی داشت و از آنجا که سیستم فاضلاب وجود نداشت ، چاه مستراح خیلی زود پر میشد.

از آنجا که اصفهانیها هنرمند بوده و هستند ، نحوه ساخت مستراحهای آنها نیز هنرمندانه و با حساب و کتاب بود ، این مکان مقدس را نزدیک درب ورودی خانه میساختند و دهانه بزرگی در خارج از خانه میگذاشتند که مستراح را زود زود تخلیه کنند و از طرفی فاضل آب چی ها (تخلیه چاه) وارد خانه نشوند. در اصفهان قدیم حرفه ای وجود داشت که به آنها ککه ورمال (keke varmal) میگفتند. این حرفه هم اکنون مرده و جای آنرا طلبگی گرفته است.

هنر ککه ورمالان آن بود که با ابزاری شبیه صافی ولی با دسته ای طولانی بطور دایم از کوچه و پس کوچه های شهر عبور میکردند و اگر سروصدائی از دیواره چاه مستراح میشنیدند ، صافی با دسته دراز را زیر چشمه توالت قرار میدادند تا ککه شخص را از تولید به مصرف گرفته و در تانکی که همراه داشتند ریخته و هر روز عصر لشکری از این ککه دزدها به خارج شهر و مناطق کشاورزی میرفتند و ککه فروشی میکردند.

از خبرهای بسیار مهم روزینامه های خبر ساز جمهوری ظلم و فساد آن است که " وا اسلاما احمدی نژاد را میخواستند در لبنان بدزدند "

به استناد این خبر کاری نداریم که این شوخی خنده داری از روزنامه هاآرتص است ولی اگر واقعا چنین میشد ماموران اسرائیلی با ا.ن تحفه رهبری چکار میخواستند بکنند؟ در لبنان که ککه ورمال نیست! و این ککه مقرنس ارزش استفاده بجای کود حیوانی را نیز ندارد که بخواهند ا.ن دزدی کنند.

Labels: , ,

2 Comments:
Anonymous خُسن آقا said...
باور کن من شنیده بودم در اصفهان ککه دزدی می‌کردند ولی هیچوقت باور نمی‌کردم حتی دیده بودم که در چاه فاضلاب‌ها قفل و بست هم داشت ولی باز هم باور نمی‌کردم.
راستش را بخواهی بدانی به نظر من محتویات آن چاه‌ها با ارزش تر از این مردک مموتی است.

Anonymous Anonymous said...
دادا

مگر شما اصفهانی‌ هستین که اطلاعات اینجوری دارین. راستی‌ چند سالتونه؟

بابا بزرگم حرف شما رو در مورد ککه ورمال تصدیق میکنه و میگد باید ارباب این ککه رو ورمالند