Invisible Hit Counter
ورجاوند
سال 1389
سال تبلور آزادیخواهان ایرانی
سال سقوط ولایت مطلقه فقیه
Friday, July 18, 2008
مهمانی

اوایل شب به خانه بازگشتم و از چیدن سفره بزرگ و ظروف میوه و شیرینی معلومم شد که میهمانی بزرگی در پی است. بزودی سر و کله مهمانان که اغلب اقوام و خویشان صاحبخانه بودند تقریبا همزمان پیدا شدند. در میان آنها چشمم به مرد و زنی افتاد که رنگ و رخساره و ظاهر آنان گواهی بر مقام بالای آنان در میان مهمانان میداد و همگی نسبت به آنان اظهار ارادت میکردند. صاحبخانه گفت ایشان از باقیمانده موبدان زرتشتی هستند که اغلب بدلیل فشار حکومت و تبعیضات شدید مذهبی به خارج گریخته اند. این زن و مرد محترم تحصیلکرده و بسیار فرهیخته بودند و صاحبخانه پس از معرفی آنان از من خواست که نزدیک ایشان بنشینم و با آنان به اصطلاح قاطی و هم صحبت شوم.

یکی از مطالبی که همسر ایشان عنوان نمود موضوع تعداد جوانانی که تغییر مذهب داده و باور زرتشتی را مطالعه و دنبال میکنند که در سالهای اخیر رو به افزایش گذاشته و بسیاری از جوانان بدلایل سرخوردگی از ولایت مطلقه فقیه و توخالی بودن عقاید و دوروئی سران حاکم و سیل دروغهای مکرر بدنبال پر کردن خلا باوری و اعتقادات خود هستند. بمباران تبلیغات تو خالی سی ساله گذشته و خونریزیهای مکرر و اعدامها و زندانهای پر و شکنجه های ما قبل تاریخ و قضاوتهای کودکانه و انتقامی دادگاههای فرمایشی از دلایل این سرخوردگی شدید است که با نبودن امکانات معنوی و مادی همراه شده و جوان مشتاق را سرخورده نموده است.

یکی از نکته های قابل توجه آن بود که یکی از اقوام صاحبخانه که خود مقام دولتی و اجرائی بالایی داشت اظهار نمود از نظر باورهای مذهبی جوانان روز یروز از حکومت دورتر میشوند و نسبت به سیل دروغهای مکرر حساسیتی نشان نداده بلکه با تمسخر و تاسف به آن مینگرند. این نکته را سران قوم درک نموده و آنها را وادار نموده که نوعی بازی ناشیانه سیاسی - مذهبی را بمورد اجرا بگذارند. این بازی را میتوان ایجاد احزاب ظاهرا مختلف و مخالف یکدیگر نامید که همه دم از انواع مختلف اسلام! و حتی ملی – مذهبی میزنند ولی سر نخ کنش و واکنش آنها از بیت ولی مطلقه هدایت و از بیت المال مردم تغذیه میشوند. در ابتدا مردم تصور میکردند تغییر مهمی پیش خواهد آمد و اوضاع از حالت فعلی خارج خواهد شد ولی پس از مدتی سردرگمی به این نتیجه رسیده اند که این بازی فقط مایه سرگرمی و تمسخر مردم است و مردم عادی کوچه و بازار نمیدانند فرق بین این گروه و آن گروه چیست؟ چون همه آنها امتحان خود را پس داده و از معمم و مکلا تو زرد از آب درآمده اند. پایه و اساس همه ظاهرا احزاب قدرت و مال و منال و یا شهرت طلبی و خود بزرگ بینی است و نه مردم و حقوق مردم. مسئولین احزاب فرمایشی مانند خود رهبر فکر میکنند هر چه میگویند مردم از جان و دل کلام آنان را باور دارند و بحرف آنها اعتماد میکنند ولی حقیقت غیر از این است و فقط کسانی که منافعی دارند ظاهرا گوش میگیرند ولی فقط از این گوش به آن گوش است و اعتماد و اعتقادی به گفته هیچیک از سران ندارند. بهمین خاطر است تا هر کسی بر سر کاری گذاشته میشود ابتدا در فکر پر کردن جیب و بعد فرستادن فرزندان بخارج برای پیوستن به آنها در روز مباداست. از این هم نباید گذشت که عده ای از آنها دارای پاسپورت های دو یا سه ملیتی هستند. وی اظهار داشت این مشکل حتی در سپاه باعث اختلاف نظرهای بسیار شده و دسته بندی های عقیدتی در سپاه فراوان شده است.

میزبان اعتقاد داشت تا پرچم فقاهت من درآوردی ولایت مطلقه فقیه بر تارک این مملکت باقی بماند ، آش همین آش و کاسه همین کاسه است. سه روزی که در یزد بودم غیر از آنچه درد و رنج مردم بود نه چیزی دیدم و نه شنیدم.

شب آخر تا بعد از نیمه شب به بازی جانانه تخته نرد گذشت و کرکری خواندن اهل تاس.

Labels:

2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
دوست گرامی با سلام وتشکر از کامنت پر مهر و پر محتوای جنابعالی
این جبر تاریخ ایت در زمانهایی متفاوت تکرار میشود خروج از اسلام از بدو پیدایش آن توسط مردم سلحشور میهن عزیزم همواره بوده و خواهد بود آری برای خام نمودن جوانهاست این پدر سوخته بازیها از کارگذار و اصلاح طلب و کوفت و زهر مار که شما هم مثل من حتما سگ زرد را برادر شغال میدانید
پیروز باشید

با سلام و درود
در بلاگ نیوز لینک شد