Invisible Hit Counter
ورجاوند
سال 1389
سال تبلور آزادیخواهان ایرانی
سال سقوط ولایت مطلقه فقیه
Saturday, August 12, 2006
فاشیسم اسلامی
نامه ای به جرج بوش

به آقای رئیس جمهور با سلامی از راه دور.

من از طرف خودم سخن میگویم و از آنجا که نه مستشیر دولتم نه جزء مستشارها و وابسته به چپ و راست هم نیستم ، خیلی راحت میتوانم درد دل کنم.

بر خلاف عرف و عادتم ، نامه را تا آنجا که امکان دارد ساده و نظیر انشای بچه های دبستانی مینویسم چون خوف آن دارم که (در صورت وصول) مترجمین شما فقط قادر به ترجمه لغات ساده باشند. نگرانی دیگرم آنست که این نامه را توهین تصور کنید که اصلا چنین نیست. جایگاه شما و خودم را هم بخوبی درک میکنم.

من به آن مسئله ای که اغلب ایرانیان با آن شکوه خود را شروع و از مرحوم مصدق و سال 32 و آنچه بر وی و بر ملت ایران و دودمان پهلوی رفت سخنی نمیگویم با آنکه نقش سیاستمداران آمریکا را در آن برهه از زمان نمیتوان نادیده گرفت. گفتم سیاستمداران و نه سیاست خارجی آمریکا که دومی معرف اندیشه اولی و هر دو از یک نوع بیماری رنج میبرند و آنهم عدم شناخت مسایل بین الملل و فرصت طلبی ذاتی و موسمی آنهاست.

اشاره ای در مورد عدم شناخت کنم. البته اگر آنرا بحساب غرور ملی نگذارید با آنکه از ورود اولین آمریکایی به ایران سالهاست میگذرد هنوز سخنگویان و حتی خود شما ایران را آیران مینامید.

آقای رئیس جمهور ، ناراحت نشوید که بگویم سیاست خارجی شما بخصوص تشکیلات عظیم اطلاعاتی شما همیشه فاصله زیادی با اصل وقایع و تحلیل امنیت جهانی دارند و اغلب هنگامی دست بکار میشوند که حادثه ای اتفاق افتاده و یا در اخبار تلویزیون از آن نمایشی داده میشود. میدانم که فورأ این را بهانه میکنید که رسانه ها پایه دموکراسی اند و حل شده در سیستم! ناراحت نشوید که بگویم یا اطلاع کامل ندارید یا بهانه بر عدم کارآیی کسانی است که دموکراسی را نیز بازیچه لابی های سیاسی خود کرده اند.

درک من اینست که آگاهی صحیح مردم اولین پایه دموکراسی است نه آگاهی مصلحتی و تزریقی اخباری از وقایع روز که آنهم صرفأ ریشه دلاری دارد تا سیاسی. لطفاً خودتان را به آن راه نزنید که نمیدانید اخبار و تفسیر های Washington Post یا USA Today یا Fox News از تحلیل های ماموران اطلاعاتی و امنیتی شما صادق ترند.

آقای رئیس جمهور ، وطن پرستی در هر قوم و قبیله و مرام و سیاستی به انواع مختلف تفسیر میشود و حتی هر کس ، وطن پرستی را بنوعی برای خود توجیه میکند و بهمان گونه است درک دموکراسی و خداشناسی و ...... دلیل آن امر نیز واضح است. با تمام قوانین مکتوب از حمورابی و زرتشت گرفته تا فلاسفه ریز و درشت امروز ، همگی واقف بوده و هستند که بسیاری مشکلات بشر را مصوبه قانونی نمیتواند حل کند بلکه این وجدان بشریست که برای افکار و اعمال خود قانون میسازد.

آقای رئیس جمهور یا تحلیلگران و مشاوران سیاسی و امنیتی شما اطلاعی از اسلام و تاریخ آن ندارند یا شما هم مانند بسیاری اقتصاد را با سیاست مصالحه کرده و همه چیز را از دید دلار سوراخ شده می بینید و یا خود را بکوچه علی چپ زده اید!

از دیدگاهی علمی میتوان گفت که فلان شخص نیمه مرده است یا زندگی گیاهی دارد ولی نمیتوان گفت فلان زن اندکی حامله است. بهمان گونه نمیتوان گفت که شخص قدری یا اندکی مسیحی ، بودایی ، مسلمان یا یهودیست.

هر کس میتواند خدا پرست باشد ولی راه پرستش او با دیگری متفاوت است. یهودی ، مسیحی و مسلمان همه به خدایی واحد اعتقاد دارند و خود را فرزندان ابراهیم میدانند. اگر بگویم دین افیون ملتها است مسلما مرا به کمونیست بودن و دنباله روی از لنین متهم میکنید که بخدا قسم اشتباه میکنید ولی چون بحث شما راجع به فاشیست اسلامی در همین مقوله است فقط از اسلام سخن میگویم.

خداوند مذهب را خلق نکرد بلکه انسان خدا را با اختیار خویش شناخت و سپس دین فروشان حرفه ای ظاهر شدند.

آقای رئیس جمهور شاید شما با لغت فاشیست اسلامی تازه آشنا شده اید و یا تفسیر آنرا برایتان قدری به اشتباه گفته اند. منِ ایرانی 1400 سال است فاشیسم اسلامی را تجربه کرده ام. فراوان بودند دین فروشانی که آمدند و رفتند و خواستند با دروغ و نیرنگ به من ثابت کنند اسلام انتخاب من بود ولی واقعیت تلخ آنست که اسلام فقط با زور و قدرت نظامی بر من ایرانی چیره شده است. از نظر من ایرانی اسلام یعنی فاشیسم. به من مولایی را معرفی کرده اند که در یک روز هزار نفر زندانی و اسیر را گردن زد و من ایرانی جزء موالی او هستم. قرنهاست درد آنرا با گوشت و پوست و روح و روانم حس کرده ، رنج برده و شکنجه شده ام. اسلام برای من ایرانی غیر از عقب ماندگی ، حقارت ، وهمیات و خرافات و زندان و مرگ چیز دیگری نبوده. من ایرانی مذهب را هم براه خودم عوض نمودم و برای اثبات حقانیتم حتی آنچه را که کلام خدا نامیده میشود به میل خودم تغییر داده و تفسیر نمودم. اگر پدران سنتی ما با افکار و اندیشه فرزندان خود سازگاری نداشتند ، آنان را لو دادند و حتی در مقابل چشم خودشان تیرباران و یا اعدام نمودند و با بیشرمی آنرا به ابراهیم نسبت دادند. اگر ابراهیم که به ادعای سه مذهب یکتا پرست بزرگ همه است فرزند کش بوده و یا حتی فکر سر بریدن فرزند خود را نموده باشد باید گفت که وی هم فاشیست دیوانه ای بیش نبوده است.

آقای رئیس جمهور هنوز چند روزی از ظهور انقلاب ظاهرأ اسلامی! در ایران من نگذشته بود که روزنامه های نسبتا آزاد نوشتند : صدای پای فاشیسم میآید. کجا بودند آن ماموران زبده اطلاعاتی شما که واقعیت اوضاع آینده و درد مردم ایران را از همان ابتدا بگوش سیاستمداران دنیای آزاد برسانند؟ یا شاید از همان ابتدا خوب میدانستند ولی تجارت و اقتصاد غرب اجازه نمیداد کیفیت واقعی اسلام بگوش کسی برسد. کمی به اخبار دادگاه های پنج دقیقه ای و اعدامها و تیربارانهای مداوم و سپس ترورهای خارجی و داخلی توسط فاشیست هایی که امروز نام خود را روشنفکران اسلامی میگذارند و اعمال کثیف خود را فرمان الهی قلمداد میکنند ، مراجعه کنید.

آقای رئیس جمهور ، کشتار و قلع و قمع مخالفین و شکنجه زندانیان و اسیران و ایجاد رعب و وحشت در جامعه ملل را اسلام خامنه ای و خمینی و حسن صباح اختراع نکردند بلکه از همان ابتدا و پایه اسلام با فاشیسم ریخته شد ولی امروز با کمی جرح و تعدیل ، خود آگاه سرمایه پسند کرده اند.

بنا به گفته همین ملایان فاشیست یا شخص مسلمان است و مقلدی کورکورانه مطابق میل و اراده آنان و یا ریختن خونش حلال و مهم نیست که وی مسیحی ، کلیمی ، بودایی و یا هندو و یا بی خدا باشد. این پنبه را هم از گوشتان خارج کنید که اسلامی بنام اسلام مدرن و صلح طلب و متعادل و دموکرات و آزادیخواه وجود دارد. یا فرد مسلمان است و باید تمام دستورات قرآن را اجرا نماید یا مسلمان نیست و خونش حلال. والسلام

اینها فقط بهانه ایست برهه ای برای پوشاندن و معصوم نشاندادن چهره واقعی و ضد انسانی فاشیستهای مذهبی. مهم نیست در حجاز و مالزی و فلسطین و انگلیس و لبنان باشد یا ایران و سوریه و افغانستان و عراق و کویت و یمن و ترکیه. اسلام ، اسلام است و بنیان آن بر فاشیسم.

شما خوب میدانید که حمس و حزب الله و خامنه ای و الزرقاوی و خمینی و طالبان و بن لادن و سپاه پاسداران و نصرالله و انتفاضه همگی در یک صفت مشترکند و آن کشتار مردم بیگناه و پنهان شدن پشت چند جمله عربی که حتی خودشان هم براستی معنی آنرا درک نمیکنند. زبان مرا بفهمید. تازیانه آنچه را که شما امروز فاشیسم اسلامی میخوانید 1400 سال است که بر بدن مجروح من ایرانی نقش بسته است.

9 Comments:
Anonymous Anonymous said...
درود بر تو دوست عزیزم که این قدر شیوا حرف دل همه جوان های ایرانی که دلشان برای ان کشور می سوزد را زدی

درود
جـان ِ مـن پـسـتش هـم بـکن.. شـاید این احـمق هـا به خـودشون بیان

Anonymous Anonymous said...
همه میدانند اما هرکس بنا بر مصلحت خویش آنی می بیند که نفعش اقتضا میکند
ملا عمر تا زمانی که منافع غرب را تامین میکرد در پناه دلارهای عربستان و حمایت نظامی پاکستان بود و آنگاه که سعی در خروج داشت ، چماق بن لادن بلند شد و الا از اول هم بن لادن بود اما منافع امریکا اقتضا نمیکرد بر افغانستان بتازد

بهانه ها تنها دستاویزی هستند که حکام - چه امریکایی و چه ایرانی و چه دیگران - برای پیشبرد مقاصد خود بیان میکنند

Anonymous Anonymous said...
با درود بر شما
وقتی محمود خان وبلاگ نویس شود :
http://yardabestani.blogfa.com/post-251.aspx

Anonymous Anonymous said...
آقایورجاوند من یه تورکم.تف به روی هرچی فاشیسته.

Anonymous Anonymous said...
cheghadr harf ke hichkodoomeshuno ham nemishe bedoone hich tarsi be zaboon avord!

Blogger مرد پیر said...
درود

Anonymous Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...